Prima pagină > Lic. Energetic Nr.1, Liceu, Targu Jiu > Interviu: Profesor Walter Ileanu

Interviu: Profesor Walter Ileanu

Ileanu Walter, profesor de geografie la Colegiul Naţional ”Ecaterina Teodoroiu”, are ca hobby-uri fotbalul, pe care îl practică în fiecare săptămână, excursiile, în care merge o dată la două săptămâni şi handbalul. A crescut în Teleşti şi încă de mic îi plăceau drumeţiile.

Care a fost cel mai mare vis împlinit al dumneavoastră?
Pe plan profesional, este faptul că am terminat o facultate, unde se intra de la 9 în sus, am urmat Facultatea de Biologie-Geografie şi erau pe timpul acela doar 25 de locuri. Pe plan personal, este faptul că am doi băieţi, unul este profesor de matematică, la cibernetică în Bucureşti, iar cel de-al doilea acum a terminat Facultatea de Tehnică de Calcul… este o împlinire familială.

Care a fost visul neîmplinit?
Visul neîmplinit a fost faptul că eu când am terminat facultatea am avut o ofertă, aceea de a pleca în Elveţia. Și nici acum nu îmi dau seama de ce nu am plecat.

Aveţi regrete?
La vârsta aceasta nu… poate dacă aş fi fost cu 20 de ani mai tânăr cred că da.

Cum a fost copilăria dumneavoastră?
Am crescut la ţară şi mi-a plăcut foarte mult şi cu siguranţă, acum, am ce să povestesc nepoţilor mei. Am fost un copil de ţară, am crescut la Teleşti, şi toată ziua umblam prin păduri cu vitele sau mergeam în drumeţii. Probabil că de aici se trage şi profesia mea, adică aceea de profesor de geografie şi tot de atunci mi se trage şi pasiunea pentru excursii.

Care a fost cea mai mare trăsnaie pe care aţi făcut-o în copilărie?
(râde) Am făcut multe trăsnăi în copilărie. Îmi aduc aminte că mama mea mă trimitea cu oile, în schimb eu le ţineam închise până seara şi mă duceam la un dăinăuş, pe care îl aveam şi stăteam acolo, iar seara când vedea mama, nu mai spun ce mă aştepta…Un alt lucru pe care l-am făcut ceva mai târziu, a fost acela că părinţii mei m-au trimis la Liceul ”Tudor Vladimirescu” de aici, iar eu am plecat singur, de capul meu, la Liceul Pedagogic de la Craiova. Când au aflat a fost ”crimă şi pedeapsă”. (râde)

Cum a fost perioada de adolescenţă?
Fiind student la Bucureşti, eram secretar administrativ, mă ocupam de acţiunile de aplicaţie ale Facultăţii de Geologie şi am beneficiat din plin de bani şi tot timpul noi stăteam plecaţi prin ţară în zona Baia Mare, în zona Suceava, în toate zonele miniere de exploatări. Noi aveam staţiunea noastră la de cercetări Orşova. În timpul cursurilor, pe lângă învăţat, mai mergeam la Cluburile Studenţeşti, cel mai des mergeam la Schitul Măgureanu, vizavi de Parcul Cişmigiu.

Care a fost cel mai nebunesc lucru pe care l-aţi făcut în adolescenţă?
Se întâmpla în perioada în care satisfăceam stagiul militar la Marina Militară în Constanţa. Îmi aduc aminte că oprisem în portul Odesa şi eu am plecat fără aprobarea nimănui în port şi am rămas acolo 2 zile, după care s-au întors după mine. (râde)

Cum aţi cunoscut-o pe soţia dumneavoastră?
(râde) Soţia mea este consăteancă cu mine şi e mai mică decât mine cu 7 ani. Eu eram student, ea era elevă la Pedagogic şi pe timpurile acelea se făceau la Căminul Cultural baluri. Acolo am cunoscut-o. În acea perioadă eu eram dansator la Ansamblul Naţional, ştiam să joc foarte bine şi acesta a fost unul dintre atuurile mele, spun asta pentru că ei i-a plăcut foarte mult să joace. Chiar şi acum când mai mergem la o nuntă avem programul nostru.

De cât timp sunteţi căsătoriţi?
Suntem căsătoriţi din anul 1979, deci avem împreună 31 de ani.

Care ar fi cel mai rău lucru pe care ar putea să îl facă soţia dumneavoastră?
Păi, cred că la vârsta aceasta nu poate să îmi mai facă niciun rău.

Aţi avut o amantă?
Nu. Nu am avut niciodată divergenţe de acest tip.

Care a fost cel mai nefericit eveniment din viaţa dumneavoastră?
În ’80 când a murit tatăl meu în accident de maşină, nici nu a apucat bine să vadă primul meu an de învăţământ. Asta a fost dorinţa lui să mă vadă bine, chiar el mi-a spus să nu mă duc în Elveţia.

De cine vă este cel mai dor?
De tatăl meu. El pentru mine a fost un prieten.

Dacă ar fi să daţi un sfat cuiva, care ar fi acela?
Elevilor mei le spun tot timpul să persevereze. Este imposibil ca un copil bun să nu răzbată în viaţă. Acest sfat îl dau tuturor elevilor: să persevereze!

Dacă ar fi să mai trăiţi o singură zi, ce aţi face în acea zi?
Ce fac şi acum.

Aţi avut o poreclă în copilărie sau acum?
Nu.

Credeţi în Dumnezeu?
Având în vedere că am predat geologie şi astronomie sunt foarte multe lucruri din acest Univers pe care nu le poate explica ştiinţa şi atunci intervine religia şi invers, fiind la interferenţă e clar că este o forţă supranaturală care coordonează.

Mergeţi des la biserică?
Am vizitat toate mănăstirile din România.

Vă rugaţi des?
Nu m-am rugat niciodată într-o biserică.

Cum vă petreceţi timpul liber?
Timp liber am sâmbăta şi duminica şi din două în două săptămâni merg în excursii, iar între excursii merg la ţară.

Cum ar arăta o seară perfectă pentru dumneavoastră?
O seară perfectă din punct de vedere distractiv, ce o fac anual, este ultima seară dintre promoţiile care termină şi dascălii lor, indiferent de locaţie.

Ce hobby-uri aveţi?
Fotbalul, joc în fiecare săptămână, excursiile, drumeţiile şi handbalul.

Pe unde aţi călătorit şi ce zonă v-a plăcut cel mai mult?
Am călătorit foarte mult, dacă fac 20 sau 25 de excursii pe an, cred că se înţelege cât de mult călătoresc. Cel mai mult mi-a plăcut Caucazul, iar dintre oraşe, la noi în ţară mi-a plăcut Iaşul, iar din afară mi-a plăcut Viena.

Ce fel de muzică ascultaţi?
Ascult orice fel de muzică bună, orice în afară de manele.

A consemnat Alina Albulescu

sursa: www.gorj-domino.com

  1. Gigi
    4 Iulie 2011 la 20:54

    @jean se vede ca esti un copil frustrat rau.
    Cat despre Dl.Ileanu, a fost un diriginte bun, si ne-a ajutat in momentele cele mai grele. 12D(2005) va respecta in continuare

  2. Florin Guta
    23 Mai 2011 la 12:36

    nu eu am pus ultimul mesaj.
    rog adminul sa-l stearga.

  3. Florin Guta
    23 Mai 2011 la 12:31

    ai dreptate jean.

  4. jean
    2 Decembrie 2010 la 19:32

    Este cel mai mare handicapat si lipsit de bun simt profesor. Habar nu are pe ce lume traieste. Nu explica nimic la clasa dar are pretentii ca elevii sa stie la nivelul studentilor.Plus de asta obliga elevii sa mearga in excursii si apoi se imbata si nu mai are grija de ei.
    Este o rusine pentru invatamantul gorjean.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

