Prima pagină > Eveniment, Targu Jiu > Interviu C.I.A în Târgu Jiu

Interviu C.I.A în Târgu Jiu

Interviu realizat de Daniel Preda inainte de concertul de la Casa de Cultura.

Daniel Preda: Pe 4 decembrie vine lansarea albumului „Radio” în Craiova, de ce prima dată s-a lansat în Bucureşti şi de ce atât de târziu în oraşul natal?

C.I.A.: La 8 începe, nu e aşa târziu :)) … glumeam! De ce nu? În Bucureşti a fost o conjunctură, mai degrabă, a fost un eveniment, 3 ani de Irefutabil, şi au zis „de ce nu îl lansaţi în Bucureşti dacă nu l-aţi lansat nicăieri până acum?”. Ok, am fost de acord! În Craiova noi facem un singur concert pe an, organizat de noi, în rest sunt baluri, alte evenimente. Cel de anul acesta este acum, în decembrie, pentru că na… au fost alte concerte, avem timp să-l pregătim cum se cuvine, programul mai liber…

D.P: Care va fi următorul videoclip de pe album, mai ales că videoclipul Siaiei a prins foarte bine?

C.I.A.: Siaiei ne-a plăcut nouă şi youtube-ului şi cam atât! Ezităm să facem al doilea clip pentru că am auzit foarte multe laude despre albumul nostru sau reproşuri, nu ştiu cum să le numesc mai precis, cum că ar fi un album destul de greu, este mai mult pentru fanii genului hip-hop, nu e pentru toată lumea, iar un nou clip ar întări această idee. Sunt piese grele nu pentru marele public. O să fie un single la un clip nou-nouţ care va prefaţa al treilea album.

D.P:Va fi de curând?

C.I.A.:Nu-l avem deocamdată, anul viitor va fi toată treaba sperăm până în primăvară! Avem doar idei, încercăm să nu fim leneşi şi să scoatem un album pe an, dar nu ne forţăm. Dacă va fi bun va ieşi, dacă nu, nu ne grăbim!

D.P.: E adevărat că aţi avut probleme la început cu numele “C.I.A.” din cauza site-ului?

C.I.A.: Atunci când l-am înregistrat a trebuit să înregistrăm şi domeniul. Când i-am dat drumul ne hosta un bun prieten din Craiova care are mai multe site-uri şi a primit un mail cu informarea că i-au închis absolut toate site-urile. Apoi am primit noi mail de la C.I.A. din S.U.A. şi au spus că site-ul nostru conţine nişte cuvinte pe care nu avem voie să le folosim deocamdată. Prietenul nostru, FREAKTUNING, a trimis sute de mailuri înapoi, le-a arătat clipul, e o formaţie, înseamnă altceva! Apoi după 4 zile au dat drumul, au apăsat pe un buton şi gata!

D.P.: Ce părere aveţi despre hip-hop-ul românesc de la ora actuală, ce albume v-au plăcut în ultimul an?

C.I.A.: În ultimul an ne-au plăcut albumele lui Guess Who, Maximilian, care sună foarte fresh, şi invitaţii de pe albumul nostru. Mai e Nimeni Altu însă pentru noi este cam trist, dar face un hip hop bun, de calitate.

D.P.: Foarte mulţi cântăreţi, printre care şi Alex Velea, au decis să comunice cu fanii prin intermediul blogului sau a twitterului , voi aţi fi interesaţi de aşa ceva?

C.I.A.: Noi avem un forum, răspundem la întrebări din când în când, depinde de starea noastră, noi nu suntem nişte fani ai internauţilor. Pur şi simplu răspundem când se strânge un număr foarte mare de întrebări. E mai interactivă treaba cu blogul iar twitterul e mai greu de înţeles, te duci la veceu, scriu pe twitter… cam aiurea!

D.P.: Cu ce se ocupă băieţii de la C.I.A. în afară de muzică?

C.I.A.: Toată lumea lucrează, muzică facem şi o să facem până îmbătrânim, facem ce ne place!

D.P.: Pe internet încă mai circulă freestyle-uri cu băieţii din Craiova: Kraftu, ViolLent, El Nino… voi mai faceţi aşa ceva?

C.I.A.: A fost primul material sub numele C.I.A., se numea „C.I.A. prezintă…”! Freestyle-ul e mai mult de antrenament, nu e univel atât de sus cât e de uzură, te poţi întoarce oricând să faci freestyle dar ideea e să faci piese. Diferenţa dintre piese şi frestyle e că piesele rămân. Toată lumea poate să facă rime, puţini fac versuri din rimele alea, iar şi mai puţini fac piese din versurile alea, asta facem de prea mult timp iar cu piesele rămânem.

D.P.: DJ Hash, mai există Proxima Evita?

C.I.A.: Nu prea cred că mai există, nu am mai ţinut legătura cu „şeful” trupei şi ne-am cam împărţit. Eu cu C.I.A, Nostradamus e în Bucureşti pregăteşte un album, îşi pune la punct studioul.

D.P.: Ştiu că sunteţi fani Universitatea Craiova, v-aţi gândit să faceţi o piesă exclusiv despre echipa de fotbal, un fel de imn…

C.I.A.: Ştii bine:)) … (consultări) Dezăluim aici în exclusivitate? Nu dezvăluim? Hai că dezvăluim: pe albumul „Radio” exista imnul Universităţii Craiova creat de noi dar nu cântat de noi. Noi am făcut instrumentalul, versurile şi linia melodică aferentă, iar vocea era a unei alte persoane. Nu a fost ceea ce am vrut noi, omul a cântat foarte corect piesa, dar au fost nişte inflexiuni dubioase. Deci piesa există, ideea există şi va fi pusă în practică atunci când vom găsi vocea potrivită

D.P.: Ce părere aveţi despre patron, echipa de fotbal, suporteri?

C.I.A.: Avem un pseudo-patron, o copie proastă a unui cioban din Bucureşti, mult mai săracă, are mai puţini bani decât ai tu în buzunar în momentul ăsta, avem o echipă de tinere speranţe care nu vor ajunge niciodată fotbalişti. Costea, n-am nicio problemă cu el, e foarte ok omul, trage toată echipa după el, dă 18 goluri pe campionat însă eu (Rashid) îmi doresc din suflet să fie vândut, să ia ceva pe el că ăsta (n.r. Costea) moare aşa cum e şi în actuala echipă a Craiovei nu credem deloc. Drept dovadă sezonul acesta n-am fost decât la un singur meci, colegii mei de trupă n-au fost la niciunul. Asta a fost decizia pe care fiecare dintre noi a luat-o, individual, după ultimele 3 etape din sezonul trecut, care au fost o japcă pe faţă şi o ruşine pe care n-am mai trăit-o până acum la Craiova, nişte blaturi penibile.

D.P.: V-aţi alăturat campaniei Uniţi sub tricolor, cum credeţi că veţi fi primiţi de fanii de acolo?

C.I.A.: Nu ştiu ce fani sunt acolo! Sunt români, sper să fim primiţi bine ca între români că nu ştiu câte persoane de acolo sunt familiarizate cu muzica noastră. De fapt în Spania până şi Băsescu a fost aplaudat! E o experienţă, o să ne „folosim” de ea să ducem comilaţia „Uniţi sub tricolor” acolo, care are un scop nobil. Cu ocazia asta vedem Madridul şi cântăm unor români care doresc să audă ceva în româneşte! Va fi premiera piesei cu Cedry2k .

D.P.: Rashid, pe două piese te lauzi că n-ai carnet, de ce? Ai vreo fobie?

C.I.A.: Nu am carnet, o să îl iau când o să existe perspective să-mi iau maşina care o doresc. În momentul de faţă merg cu taxi!

D.P.: Pe al treila album se va continua şirul pieselor „sentimentale”?

C.I.A.: Nu ştiu. Piesele astea, de aceea sunt şi singur pe ele (tot Rashid), sunt foarte personale. Dacă eu o să simt că mai iasă o piesă de genul ăsta din mine e ok, dacă nu, nu, asta e! Nu e nimic prestabilit, noi când facem un album, îl facem atunci pe loc, aşa trebuie să iasă, trebuie să aibă o linie melodică.

D.P.: Aţi avut vreun contact cu radiourile să difuzeze piese?

C.I.A.: De intrat au intrat dar pe radiourile mici, locale, a intrat chiar piesa „Radio”, de pe albumul trecut a intrat „Zbor la joasă altitudine”… Sunt dar astea sunt scăpări, le salutăm din tot sufletul, ideea e că la radiourile mari există directori de programe care alcătuiesc un playlist… atunci de ce mai exista DJ? DJ-ul ar trebui să pună ce vrea el că el este informator de opinie, pe el îl ascultă lumea. Iar noi chiar dacă ducem 10 piese care sunt ok, chiar mai bune decât melodiile astea popcorn care seamănă între ele, şi să zicem că intră decât una, pentru noi e foarte bine însă şi aşa trebuie să ai taine cu nu ştiu cine să o difuzeze… aşa se întâmplă. M-aş bucura pentru Guess Who, pentru Grasu XXL, şi pentru restul, dacă intră pe radio să fie numai meritul lor. M-aş bucura din suflet!

D.P.: Byga, tu chiar ataci rău radiourile în colaborarea cu R.A.S.A…

C.I.A.: Nu atac… eu doar spun ce gandesc, despre asta e vorba. Şi publicul nostru, care să zicem că e format din băieţi ca tine, mai tineri, să înţeleagă chestia asta, să nu consume ce se dă în masă, să nu se ducă în turmă!

D.P.: În Craiova sunteşi susţinuţi de patronii cloburilor? Mă refer aici la partea cu concerte în week-end…

C.I.A.: Nu se ţin concerte în Craiova. Dacă nu sunt baluri sau alte evenimente în oraş nu se ţin. Sau se mai ţin dar nu sunt ceea ce ne dorim noi de la un concert… se schimbă negativul de şase ori, întoarcete, am mutat versurile, mai sunt trupe dubioase cărora nici nu le reţii numele. Un concert cum trebuie, cu promovare, cu sunet de nota 10, cu invitaţi, susţinem o dată pe an. Cel de anul acesta va fi pe 4 decembrie!

D.P.: Ultima întrebare: Phila, ai fi dispus să renunţi la codiţele rasta?

C.I.A.: Premieră pentru nămeţii (Byga)….

Cine vrea să mă vadă chel să vină vineri la lansare. Mă voi tunde live, după 6 ani! Codiţele sunt greu de întreţinut, mă mai confundă lumea cu Connect-R… şi am decis să mă tund! [Fotografii: © Alin Tivig]

Sursa: http://nametii.com

  1. 28 Iunie 2011 la 16:25

    […] dintre formațiile mele favorite, C.I.A., îi cunoșteam pe băieți din noiembrie 2009, de la un alt interviu. Am aflat că CIA lucrează la un advance și vor lansa pe 8 martie piesa “Una“. Eu […]

  2. 3 Decembrie 2009 la 23:07

    Va multumim pentru posibilitatea de a le lua celor de la C.I.A. Fara ajutorul vostru nu nu am fi reusit:) Sper sa avem cat mai multe interviuri de acest gen la noi in oras!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

